Datu izplatīšanas tīkls ir valsts un pašvaldību sistēmās integrējams centralizēts risinājums, kurā iestādes var reglamentēt sadarbību starp to informācijas sistēmām (IS). Iestāžu (kas ir reģistrētas VISS klasifikatorā) IS var apmainīties ar iepriekš noteikta XML formāta ziņojumiem. Komunikācija notiek, izmantojot virtuālus kanālus, kur notiek primāro ziņojumu (ziņojumi ar biznesa datiem) un kļūdas paziņojumu (speciāla veida informācijas ziņojums par kļūdām biznesa datos) sūtīšana. Katram kanālam ir viens īpašnieks – iestāde, kas veido kanālu, un 0..N dalībnieki – iestādes, kurus īpašnieks iestāde pieslēdz kanālam, kuru tā ir izveidojusi.

Izmantošanas iespējas

DIT informācija
DIT ieguvumi

Pieslēgšanas kārtība

N.p.k. Solis Soļa apraksts
1 Aizpilda tiesību pieteikumu un nosūta Aģentūrai Iestāde elektroniski aizpilda Pakalpojuma lietotāju tiesību pieteikumu (turpmāk - Pieteikums) un nosūta Aģentūrai elektroniskā dokumenta veidā (pasts@vraa.gov.lv) vai pa pastu (Alberta iela 10, Rīga, LV-1010). Avots uz Pakalpojuma lietotāju tiesību pieteikumu ir pieejams šeit:

Svarīgi! Aizpildot Pieteikumu, ir jāņem vērā, ka tas ir sadalīts 2 daļās. Pirmā daļa raksturo fizisko personu (lietotāju) piekļuvi pie Pakalpojuma lietotāju saskarnes Valsts informācijas sistēmu savietotājā un FTP vietnei. Otrā daļa raksturo sistēmas lietotājus, ar kuru palīdzību ir ērti saslēgt iestādes sistēmu un Pakalpojumu (sistēmas lietotājs nav piesaistīts kādai fiziskai personai, un tiek veidots kā atsevišķs lietotājs). Sistēmas lietotājs nenodrošina piekļuvi pie Pakalpojuma lietotāju saskarnes, kurā notiek Pakalpojuma kanālu un piekļuves pie kanāliem administrēšana. Sistēmas lietotājs varētu būt pieteikts arī atsevišķi, aizpildot Pieteikuma otro daļu.
Sistēmas lietotāju Pakalpojuma WEB servisam izveido, piesaistot sertifikātu. Ja iestādei nav sertifikāts, tad Valsts reģionālās attīstības aģentūra uz iestādes sertifikāta pieprasījuma pamata var izveidot sertifikātu. Instrukcija kā veidot sertifikāta pieprasījumu ir pieejama šeit:

Pieteikumā sertifikāta pieprasījuma gadījumā tabulā jāieraksta tikai sertifikāta pieprasījuma datnes nosaukums un nav jāaizpilda lauks “Hash vērtība (thumbprint)”.
Sertifikāta iesniegšanas gadījumā jānorāda tikai “Hash vērtība (thumbprint)”.
2 Vai iestāde ir tiesīga saņemt pakalpojumu? Aģentūra 4 (četru) darba dienu laikā izskata pieteikumu un izvērtē iestādes tiesisko iespēju izmantot Pakalpojumu.
Ja iestāde ir tiesīga saņemt pakalpojumu, tad process pāriet uz soli 3.
Ja iestādei nav tiesības saņemt pakalpojumu, tad process pariet uz soli 4.
3 Atver piekļuves pie DIT, izveido DIT lietotājus un informē Aģentūra 6 (sešu) darba dienu laikā atver piekļuves pie Pakalpojuma servisiem (Pakalpojuma lietotāja saskarnes, Pakalpojuma WEB servisam un Pakalpojumu FTP saskarnes, atbilstoši Pieteikumā pieteiktajām tiesībām) no pieteiktajām IP adresēm un izveido lietotājus

Fizisko lietotāju rekvizīti tiks automātiski nosūtīti pieteiktajām personām uz Pieteikumā norādītajām e-pasta adresēm.

Sistēmas lietotāja dati tiks nosūtīti Pieteikumā norādītajai iestādes kontaktpersonai uz norādīto mobilā tālruņa numuru (FTP sistēmas lietotāja gadījumā).

Pieteikumā norādītajai kontaktpersonai uz norādīto e-pasta adresi tiks izsūtītas Pakalpojuma adreses (Pakalpojuma lietotāja saskarnes, Pakalpojuma WEB servisa un Pakalpojuma FTP saskarnes adreses atbilstoši Pieteikumā pieteiktajām tiesībām).
4 Informē par atteikumu Gadījumā, ja Aģentūra nav tiesīga sniegt Pakalpojumu, tad tā e-pastā informē Iestādi par atteikumu, norādot pamatojumu.
5 Saņem pieslēguma datus un lietotāju rekvizītus Iestādes pieteiktās personas uz Pieteikumā norādītajām e-pasta adresēm saņemt lietotājvārdus un paroles.
Sistēmas lietotāja rekvizītus saņem Pieteikumā norādītā iestādes kontaktpersona uz mobilā tālruņa numuru (FTP sistēmas lietotāja gadījumā).

Svarīgi! Pēc lietotāja rekvizītu saņemšanas lietotājs ir jāaktivizē. Lietotāja aktivizācija notiek ielogojoties Valsts informācijas sistēmu savietotāja testa (https://visstv.vraa.gov.lv/) vai produkcijas (https://viss.gov.lv) vidē, nomainot pirmreizēji ģenerēto paroli. Pēc lietotāja aktivizācijas termiņa beigām, lai uzsāktu lietot pakalpojumu, iestādei jāpieprasa ģenerēt jaunu lietotājvārda paroli.

Dokumentācija